NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » PORADNIKI » LABORATORIUM

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Laboratorium

  
Raiwis
12.02.2015 14:51:17
poziom 1



Grupa: Administrator 

Lokalizacja:: Pratczawki

Posty: 49 #2043612
Od: 2015-2-12
Wielu początkujących graczy RN zastanawia się, co robić i jak grać. Sporo pytań pada na czacie gry, ale nie zawsze można dać pełną odpowiedź.

Jeżeli ktoś dołącza do gry w trakcie trwania Ery i musi nadgonić - dla nich ten "poradnik" może być najbardziej przydatny.

Spróbuję pokazać, jakie rzeczy są istotne i jak to analizować.
(Ponieważ gram w 3 Erze będą przytoczone liczby z tej Ery, ale można zastosować sposób myślenia do każdej. Na pewno wszystkiego nie da sie omówić - ale jakieś podstawy będą.)

-POCZĄTEK-

Podstawowe pytania w RN to:
Jaką lokomotywę kupić? / Co jest ważne i w co warto inwestować? / Jak planować rozwój?

Odpowiedź numer 1 na wszystkie pytania: żeby móc efektywnie grać w każdej Erze - trzeba móc wozić towary prestiżowe tej Ery.

Co oznacza, że ALBO trzeba mieć lokomotywy z bieżącej ery, albo mieć SPRZĘG/HAK z poprzedniej Ery (to jest zawsze ostatnia technologia do zbadania, wymaga odkrycia wszystkich pozycji połączonych liniami ciągłymi w danej Erze).

Jak widać, kluczowe staje się pytanie, jak ocenić "czy zdążę w tej erze zrobić SPRZĘG?"

Bo jeśli ZDĄŻĘ:
to gram w 4 (następnej) erze jakąś lokomotywą z 3 ery (najlepiej Morfeuszem, dostępnym pod koniec) i wynajduje w 4 Erze tylko to co obowiązkowe - dążąc do najlepszej lokomotywy (na razie pomijam, jakiej).

Gracz, który wie, że zdąży, może uznać, że "nadgonił" (ewentualne późniejsze dołączenie do gry) i jest na bieżąco - co mu umożliwi od tej pory dobrą grę i bycie efektywnym budowniczym Miasta.

Jeśli NIE ZDĄŻĘ:
to muszę w tej Erze wymaksować jakąś lokomotywę: a) nadającą się dobrze do zarabiania (wożąc towary najbardziej opłacalne - żeby podbudować swoją ekonomię), oraz b) dostępną jak najwcześniej - czyli w 3 Erze najlepiej Dionizosa.

Po co? Żeby zarobić na kolejne poziomy Laboratorium [dalej w skrócie Lab], aby w następnej Erze wynajdywać szybciej!
I "nadgonić" (patrz wyżej). :-)

Zatem: jak policzyć, czy zdążę do końca 3 Ery zrobić Sprzęg/Hak?

I teraz trochę nudnej matematyki. Podaję punkty nauki dla każdej lokomotywy, pierwsza liczba to punkty obowiązkowe (po liniach ciągłych), druga w nawiasach - całkowity koszt wszystkich ulepszeń, czyli dodane wszystkie linie przerywane.

Wynalezienie:
Odyn - 67 (96)
Dionizos - 48 (79)
Herkules - 61 (90)
Prometeusz - 80 (80)
Ozyrys - 70 (70)
Morfeusz - 90 (90)
SPRZĘG/HAK - 70

Suma bez nawiasów: 486 - tyle punktów badań trzeba uzyskać z Laba do końca Ery, żeby na koniec ery MIEĆ HAK!

Co nam to mówi? Na razie niewiele.

Liczymy dalej. Era ma 14 dni, czyli 14 x 24 godziny = 336 godzin (jak się zaczęło później - to mniej!).

Jeżeli podzielimy 486 przez 336 - dowiemy się, jaki Lab jest nam potrzebny, żeby dać konieczną ilość punktów badań na godzinę.

486 : 336 = 1,446 -> tyle na godzinę punktów potrzeba, prawie półtora.

Ale gra podaje inaczej: punkt co ileś minut.
Zatem przeliczmy:
1,446 / godzinę -> odwrotność, czyli 1 : 1,446 = 0,691 i mnożymy to przez 60 minut = 41,46 <- potrzebujemy generować 1 punkt badań co 41,5 minuty. (Dlaczego tak? odsyłam do matematyki ;p)

Na stronie: http://answers.railnation.pl klikamy w "Laboratorium", przewijamy w dół i widzimy tabelkę, szukamy w kolumnie piątej "Duration RP"
...
Lab lvl 18 = 45:00
Lab lvl 19 = 40:00
...
I takiego Laba potrzeba nam przez cała 3 Erę - żeby zrobić SPRZĘG.
(Oczywiście ma być średnia 42:00, więc na początku możemy mieć lvl 18, a przez większość czasu lvl 19 - albo inne kombinacje.)

Co może nam pomóc? Dwie rzeczy.
Po pierwsze - wynajęcie Naukowca dodaje 25% punktów badań (dostępny za golda albo w pakiecie Plus - też za golda ).
Po drugie - parę punktów można wylosować z Loterii, albo wygrać w konkursie. Ile - nie wiadomo, zależy od szczęścia - więc nie będziemy się tym zajmować.

Uwzględnijmy naukowca. "Powiększa tempo tworzenia punktów badań o 25%." - tak mamy w opisie. Można różnie liczyć, najbardziej logicznie powtarzając poprzednie:

Jeżeli z naukowcem jest 1,446 punktu na godzinę - to jest to 125% (100% Lab + premia naukowca).
Z tego 100% wynosi 1,446 : 1,25 = 1,157 - tyle punktów na godzinę, bierzemy odwrotność 1 : 1,157 = 0,864 i mnożymy przez 60 -> 51,6.

Zatem Lab musi nam generować 1 punkt co 51,6 minuty - wg tabelki najbliżej jest:
...
Lab 15 i 16 = 55:00
Lab lvl 17 = 50:00
...
Mamy zatem policzone, że z naukowcem dwa/trzy levele słabszy Lab -> daje ten sam efekt.

Teraz już każdy musi sam u siebie oszacować - na jakim jest poziomie, ile ma obecnie wynalezione i ile mu jeszcze potrzeba.

Jeśli mamy obecnie bardzo niski lvl Laba, a zostało tylko kilka dni 3 Ery (np. teraz gdy to piszę mamy u nas 10 dni do końca) - to od razu widać, że nie zdążymy podciągnąć go do poziomu znacznie ponad 19 lvl - żeby nadrobić opóźnienie...

Zatem co trzeba obowiązkowo wynaleźć? Odpowiedź już była: dobrą lokomotywę.

Najlepszy będzie Dionizos: wrzucamy minimum punktów w Odyna i max w Dionizosa (67+79), można go postawić na szynach już wagonikiem a potem dodać kolejne ulepszenia - i niech zarabia (w czasie 3 Ery). Można też używać Odyna, ale ma znacznie gorszą jakość i sporo kasy idzie na naprawy.

Inwestujemy NAJPIERW w ilość lokomotyw, potem w Laba (i w bank, żeby się te inwestycje pomieściły) - i w nic więcej!

To bardzo częsty błąd początkujących: jeżdżenie paroma lokomotywami i tracenie kasy na inne budynki na Stacji - nie róbcie tego!!!

Kolejny element do przemyślenia: można sprawdzić, czy damy radę zrobić Morfeusza (bez haka), żeby go używać w 4 Erze.

Wracamy do spisu punktów nauki i modyfikujemy go:
Odyn - 67 (minimum)
Dionizos - 79 (max, bo tym przez całą Erą zamierzamy jeździć)
Herkules - 61 (minimum)
Prometeusz - 57 (tylko dolna gałąź, do Morfeusza)
Ozyrys - 0 (pomijamy górną gałąź)
Morfeusz - 90 (max, bo tylko takie lokomotywy mają sens)
SPRZĘG/HAK - 0 (bo nie damy rady go zrobić)

Razem 354 punktów
na dobę: 25,3 (na 14 dni, jak ktoś dołączył później - to liczy "od teraz do końca Ery")
na godzinę 1,054 -> 1 punkt co 56,9 minut -> Lab 14/15/16 lvl
z naukowcem 0,843 -> 1 punkt co 71,2 minuty -> Lab 11/12/13 lvl

Czyli nasz plan gry na 3 Erę może uwzględnić osiągnięcie Morfeusza bez haka - o ile damy radę takie poziomy Laba zbudować. Ale kupimy go pod koniec 3 albo dopiero w 4 Erze.

Czy się to opłaca? Moim zdaniem nie bardzo - ale to temat na kolejny artykuł.

Oczywiście, im później postawimy dany Lab - tym mniej nam da punktów i żeby osiągnąć wyliczone średnie - trzeba postawić znacznie wyższy lvl, ale to każdy sam musi u siebie określić.

Wysoki Lab nam się przyda w kolejnej Erze - bo wtedy trzeba będzie wszystkie obliczenia ponownie wykonać - i opracować plan rozwoju na następną Erę.
Dodatkowo, przed końcem Ery warto zmagazynować punkty nauki, ile Lab pomieści - żeby szybciej zacząć w następnej Erze.

-koniec-

Mam nadzieję, że idzie z tego coś zrozumieć i może komuś coś pomogłem.
Jak coś zamotane - piszcie, wyjaśniajcie, uzupełniajcie...
Mogłem się walnąć w jakimś liczeniu, ale już nie mam siły sprawdzać - najwyżej prze-edytuję.

Źródło: http://forum.rail-nation.com/showthread.php?t=2086
  
jacool
13.02.2015 07:56:07
Grupa: Użytkownik

Posty: 11 #2044087
Od: 2015-2-12
tu macie linke do tableki:

http://pl.rail-nation.wikia.com/wiki/Labolatorium

na stronie sa rozpisane tez inne budynki, ale ten jest chyba najwazniejszy wesoły
  
jacool
20.02.2015 15:37:14
Grupa: Użytkownik

Posty: 11 #2048942
Od: 2015-2-12
na serwerze, ktorym jeszcze gram weszla nowa era - 4

badaniami leci sie przez A (gora) i zeby zbadac ciuchcie pod tytulem Posejdon, ze wszystkimi ulepszeniami potrzeba 456pkt badan
mozna sobie policzyc jakiego LABa trzeba miec, zeby pojezdzic ta ciuchcia oczko
bezposrednio za Posejdonem jest sprzeg, ktory wymaga 80pkt. badan

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » PORADNIKI » LABORATORIUM

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny